Decembermånad

2013-12-25  19:26:00 Daily life
Ja, den här månaden har det varit ovanligt mycket föreställningar och arbeten! :) Förutom de här sakerna här nere så har jag även dansat med moderna gruppen på Kulturskolans luciakonsert och haft julavslutning med orkestern! 
 
Först var det då Julkonsert med skolan den 30 november! ♥
 
Sedan var jag med och dansade på Nötknäpparen veckan därefter som då var på Konserthuset tillsammans med Svenska Kammarorkestern. I höstas så frågade min förra danslärare om jag och några andra i min dansgrupp ville vara med och dansa på Nötknäpparen och det ville vi såklart!
Vår version av Nötknäpparen handlade om 2 föräldralösa barn- Petter och Lotta- som firar sin första jul hos tanterna Brun, Grön, Gredelin och farbror Blå. När de sedan somnar framför granen på julaftonskvällen så drömmer de om konstiga saker bl.a. att leksakerna under granen kommer till liv och krigar mot muskungen och hans musarmé. De drömmer att "Husan" och "Kolaren" blir prinsessa och prins och hur möblerna kommer till liv och även att tanterna går i sömnen. 
Haha, det låter väl som en bra berättelse! :D Föreställningarna var då för barn i 5-9 års åldern och vi hade två föreställningar varje dag den veckan!
Jag fick äran att få rollen som Tant Gredelin, haha! ;)
Det var sååå kul och man saknar verkligen barnen som var med! Såå söta! :D Till sist blev det som ett jobb så sista dagen kändes det lite konstigt då det sedan skulle vara över...
Jag har tyvärr inga bilder från föreställningarna. 
 
Veckan därefter var det dags för de årliga Luciatågen med klassen! Det är då som vi åker runt till olika företag och samlar in pengar som vi ska ha till den resan som vi ska göra i vår ( till Prag och Berlin!). Vi hade tåg nästan varje dag och den 13:e hade vi tåg i halvklass hela dagen. Jag var lucia på alla helklasståg och det var jättekul!:D
Ganska kassa mobilbilder ↓ 
/Jag som lucia! //Cassandra, Jag, Elsa och Hanni// Bästa 9B!! :D( inte hela klassen, dock!)/
 
Dagen innan vi tog jullov så sjöng hela skolan på stortorget här i Örebro framför Rådhuset för att bl.a. öppna en av luckorna som skolan har köpt! Ett bra, men kallt avslut på höstterminen! 
 
Hoppas att eran månad har varit lika bra som min! God Fortsättning på er!! :D
 







Kommentera inlägget här:




 NAMN:

 MAIL:

 URL/BLOGGADRESS:



  Spara uppgifter?
Tack så mycket för att du kommenterar på min blogg! ♥



slide show