Julkonsert 2013

2013-12-25  17:15:00 Daily life
Den 30 november var det äntligen dags för den årliga Julkonserten på min skola! Min och alla andra 9:ors sista julkonsert :( Som vanligt var det otroligt kul och detta är ju då det roligaste vi gör på höstterminen. Denna julkonsert tycker jag blev den bästa av de 3 som vi gjort tidigare år eftersom det har varit såå bra musiker och solister m.m som har varit med!
Det här året så fick jag frågan av min musiklärare om jag vill sjunga "solo" tillsammans med 3 andra från min klass och det ville jag ju såklart! :D Så vi sjöng i kvartett (fyrstämmigt) på en låt som heter "Stjärneljus, Änglaljus" och då sjöng vi själva 3:e versen och så var kören med i refrängerna. Gud va nervös man blir när man väl står där inför 1500 pers i pubilken, men det gick jättebra! :D Jag var även glad att jag fick sjunga tillsammans med en av mina bästa vänner Elsa! ♥ Åhh, jag kommer sakna Julkonserterna sååå mycket!! 
 
 
Bästa konferencierna!!- Hedvig (Stallebengt) och Ester (Staffan) :D
Elsa, Jag, (Ellen), Johan och Nils ↓
En av mina fina vänner Cassandra som sjunger ↓
Vi hade 4 lucior som vanligt och i år var bl.a  2 av mina bästisar Mickis och Mira lucior↓
Backstage-bild på Mira :)
Fina Emma ↓
 
Några bilder har mamma tagit och sista har jag tagit. Annars så har Per Bobeck och Jonas Eklind tagit de flesta av bilderna. 2 av bilderna har även Miras storasyster Josse tagit :)
              Vissa av bilderna har lite dålig kvalité pga att jag då har tagit dem från facebook och andra bloggar, just so you know ;)







Kommentera inlägget här:




 NAMN:

 MAIL:

 URL/BLOGGADRESS:



  Spara uppgifter?
Tack så mycket för att du kommenterar på min blogg! ♥



slide show